توجه: این وبلاگ در این مکان دیگر به روز آوری نمیشود و به سایت وورد پرس منتقل شده است. دوستان عزیز لطفاً جهت دسترسی به آدرس جدید «ایــــنــــجـــا کلیک کنید». منتظر قدوم شما هستم. ارادتمند حمید

۶ فروردین ۱۳۸۹

چگونگی انتخاب اسم شرکتهای بزرگ کامپیوتری


با سلام و درود بر همه ی شما خوانندگان عزیز. راستش این تعطیلی دو روزه ی آخر این هفته و اوّل هفته ی بعد(چراکه روز شنبه عملاً آخرین روز هفته در تقویم و یکشنبه روز اوّل هفته ی بعد است و آمریکاییها هر دو روز را Week End مینامند)به دعوت دیوید و کریس(پدر و مادر بزرگ خوانده ی دخترم فرین) راهی یک سفری دو روزه هستیم و چون آنچنان وقتی برای نوشتن نداشتم؛ با آنکه از نویسنده ی محترم وبلاگ«نگاهی نو»قبلاً اجازه نگرفته ام؛ یکی از مطالب آموزشی ایشان را به امانت برای شما آورده ام و امیدوارم که بپسندید. پیروز باشید و تا فرصت بعد، بدرود

شاید بد نباشد بدانید که انگیزه ی انتخاب اسمهای شرکتهای بزرگ کامپیوتری چه بوده و ای بسا که همین دانستن سببی باشد تا کارایی و ویژگیهای محصولات و برنامه های تولیدی این شرکتها را بهتر بدانید.


***Apple ميوه مورد علاقه ی «استيو جابز» مؤسس و بنيانگذار این شركت،«سيب» بود و بنابراين اسم شركتش را نيز سيب گذاشت.
***Adobe اسم رودخانه اي است كه از پشت منزل مؤسس آن« جان وارناك» عبور مي‌كند و یکی از بهترین نرم افزارهای این شرکت، برنامه ای است چندجانبه که برای دانلود و ارسال متنهای نوشتاری بکار میرود.
***Google گوگل در رياضي نام عدد بزرگي است كه تشكيل شده است از عدد يك با صد تا صفر جلوي آن. مؤسسين سايت و موتور جستجوي گوگل به شوخي ادعا مي‌كنند كه اين موتور جستجو مي‌تواند اين تعداد اطلاعات (يعني يك گوگل اطلاعات ) را مورد پردازش قرار دهد.
***Hotmail اين سايت يكي از سرويس دهندگان پست الكترونيكي به وسيله صفحات وب است. هنگامي كه مدير پروژه برنامه مي خواست نامي براي اين سايت انتخاب كند علاقه‌مند بود تا نام انتخاب شده اولاً مانند ساير سرويس دهندگان پست الكترونيك به کلمه mail ختم شده و دوماً برروي وبي(الکترونیکی-اینترنتی) بودن آن نيز تأكيد شود «Html »بنابراين نام «Hotmail» را انتخاب كردو گفتنی است که کلمه ی«Hot» در انگلیسی به معنی عالی و پرقدرت و داغ و... نیز معنی میشود.
***Sony از کلمه ی لاتین«Sonus» به معنی «صدا» گرفته شده است و شاید برای همین است که تولیدات «صوتی و تصویری» این شرکت تا این حد مشهور است.
***Yahoo اين كلمه براي اولين بار در كتاب سفرهاي گاليور مورد استفاده قرار گرفته و به معني شخصي است كه داراي ظاهر و رفتاري زننده است . مؤسسين سايت جري يانگ و ديويد فيلو نام سايتشان را Yahoo گذاشتند چون فكر مي كردند خودشان هم اين طوري هستند!!؟
***Cisco مخفف شده كلمه سان فرانسيسكو است كه يكي از بزرگترين شهرهاي امريكا است.

۴ نظر:

شنبه گفت...

سلام بر دوست نجف آبادی
از اینکه تونستم برای لحظاتی تبسم را برای شما به پست کنم، خورسندم.
نورتان مبارک
ایام به کام

N0!$!eRv@mp!Re گفت...

سلام دوست عزیز! نوشته هایت بسیار زیبا و جذاب هستند! من که نتونستم خاطرات آمریکا رو تا قسمت 15 تموم نکنم! راستی به وبلاگ من هم سری بزنید:
http://isleofdreams.blogfa.com

negahyno گفت...

سلام
تا تیتر مطلب را دیدم با خودم گفتم چه جالب من هم این اطلاعات را در وبلاگم دارم. خواهش می کنم اختیار دارین نیازی هم به اجازه خواستن نبود.
شاد باشین در کنار عزیزانتان

از دیار نجف آباد گفت...

نویسنده ی محترم وبلاگ «شنبه»
ضمن عرض سلام و آرزوی موفقیـّت روز افزون. از اینکه قدم رنجه کردید و سری به این خانه زدید متشکرم و بازهم از نوشته های طنز انتقادیتان متشکرم
پیروز باشید و لطفاً باز سری بزنید
_______________
نویسنده ی با ذوق و دوست عزیزم«نویزر ومپایر»
سلام و درود و خیرمقدم
البته بنده خواننده ی بعضی دستنوشته های شما در مکانی دیگر بوده و هستم و مطمئناً در اولین فرصت که هیچ، همیشه خواننده ی مطالب خوب شما خواهم بود. هرچند که همین دم اوّل از طراحی وبلاگتان حسابی ذوق زده شدم.
پیروز باشید و لطفاً باز بنده نوازی کنید و سری به ما بزنید.
_____________
نویسنده ی محترم وبلاگ «نگاهی نو»
از اینکه میبینم چون شمایی محبّت میکنند و همیشه به ما سر میزنند؛ به خود افتخار میکنم.
اینکه اجازه دادید از اطلاعات شما در نوشتن این مطلب استفاده کنم ممنونم و مطمئن باشید بازهم از مطالب زیبایتان، حسن استفاده ها خواهم کرد. البته اگر به قانون «کپی رایت» آمریکایی کانادایی دچار نشوم.
پیروز باشید و بازهم سالروز تولدتان را به همراه مبارکی نوروز، تبریک دوباره میگویم.
______________________
همگی پیروز و سربلند باشید. ارادتمند حمید