توجه: این وبلاگ در این مکان دیگر به روز آوری نمیشود و به سایت وورد پرس منتقل شده است. دوستان عزیز لطفاً جهت دسترسی به آدرس جدید «ایــــنــــجـــا کلیک کنید». منتظر قدوم شما هستم. ارادتمند حمید

۱۴ بهمن ۱۳۸۸

ثبت جهانی نوروز


در طی مطالعه ی وبلاگهای متعدد و نیز ایمیلی که از یکی از دوستان بدستم رسیده است و این حقیر مختصر اطلاعاتی کسب کرده ام؛ سازمان ملل قصد دارد؛ جشن همیشه ایرانی «نوروز» را در تقویم بین المللی ثبت نماید و از آنجاکه کشورهای دیگر نیز همچون تاجیکستان و افغانستان و... هم نوروز را جشن میگیرند و بدبختانه، متاسفانه، شوربختانه، .... مدعیان ایرانی نمای حاکم، عزا را بر هرشادی بیشتر می پسندند و در حالیکه میدانند که خندان هنر است و گریاندن کار هر مرغ شومی است؛ ولی چه کنند که دوام و بقای مادی و ....خود را در سیاهی جسته اند. در این وانفسا، هیچ اطلاع رسانی داخل ایران ندارند و سازمان ملل هم، ثبت این رخداد جهانی را به نام افغانستان خواهد نوشت؛ مگر اینکه یک میلیون امضای اینترنتی جمع آوری شود. بهمین علّت مرکز فرهنگی ایرانیان در سانتیاگو نامه ای به آقای«بانکی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد نوشته و کاربران اینترنتی با امضای اون در سایت Petitiononline قصد دارند نشون بدند که اینکار اشتباهه و سعی در جمع آوری یک میلیون امضا دارند که تا لحظه حدود 600هزار امضا جمع شده است.

در تعجبم که حتی بعضی از این هموطنانم که به محض ذکر سخنی، دائم دم از کورش و داریوش و .... میزنند؛ کجایند؟؟ گفته اند که از 70 میلیون ایرانی؛ حدود 5میلیون کاربر ثابت اینترنتی داریم و ماشالله فقط بیش از یک میلیون توی آمریکا زندگی میکنند و الان دلواپس 400 هزارتا امضا هستیم، در حالیکه هیچگونه مشکل و عواقبی هم ندارد. فقط نیاز به اسم و فامیل و یک آدرس ایمیل دارد تا نامه ی رسید ثبت نام شما به آن ارسال شود. متاسفانه من از کامپیوتر سررشته ای ندارم وگرنه مثل یکی از هموطنانم که با استفاده از نام های مختلف و WI-FI های مختلف(که من نمیدونم چیه!؟) به دفعات ثبت نام کرده، اقدام به این کار به ظاهر نادرست میکردم. البته فقط و فقط در عوض عزیزانی که در ایران هستند و از نعمت اینترنت پر سرعت ت ت!!! بهره مند هستند و امکان ثبت نام ندارند.

بیایید تا یکبار دیگر همه دست به دست هم دهیم و نشان دهیم که نه تنها خلیج فارس، همیشه فارس خواهد ماند؛ بلکه نوروز را همانطور که طی سالها نتوانستند از دل و روح ایرانیان بگیرند؛ در تقویم بین الملل هم نمیتوانند به نام کشوری دیگر ثبت کنند؛ ولو که ادعا کنند روزگاری تمام تاجیکستان و افغانستان و حتی ترکیه و قسمتی از اروپا ؛ بخش کوچکی از امپراطوری پرشیا بوده است. شما عزیزان جوان با تلاش خود کاری خواهید کرد که همچون ما ایرانیان نسل گذشته، شرمنده ی پاسخ فرزندانتان نخواهید شد؛ وقتی که میپرسند: چرا؟

مردان بی ادعـّای اهل عمل، برای اقدام به لینک زیر مراجعه فرمایند: http://www.petitiononline.com/Norouz/ پیروز باشید............روزهای پر از موفقّیت همراه با سربلندی را برایتان آرزو میکنم.
_____________________________
توضیح مهم: از آنجاکه نوشته های وبلاگ باید به عنوان سابقه ی آن، آرشیو شود؛ بنده نسبت به حذف این نوشته اقدام نکردم و خوشبختانه با تلاش ایران دوستان عزیز، این نگرانی مرتفع شد و نام «نوروز» نه تنها با سابقه ای سه هزارساله به نام ایران ثبت شد؛ بلکه این روزبزرگ به عنوان جشنی بین المللی برای همیشه به نام ایران در تقویم بین المللی سازمان ملل ثبت گردید. بجاست همینجا از همه ی آنانی که در راه این پیروزی بزرگ تلاش کردند تشکر خود را ابراز دارم. بماند که بعضی رسانه های داخلی تلاش کردند از این پیروزی بزرگ بهره برداری کنند، ولی مهم آن است که دیگران به هدف خود نرسیدند. پیروز باشید...ارادتمند حمید

۸ نظر:

ناشناس گفت...

به نظر من نوروز یک سنت مشترک بین ایران افغانستان و تاجیکستان است و درست نیست که شما آن را یک سنت صرفا ایرانی بنامید. این مسئله با خیج فارس فرق دارد و عربها ادعایی را دارند که بی پایه است ولی ادعای افغانستان و یا آذربایجان و یا تاجیکستان برای نوروز بی پایه نیست و مردم آن سرزمین هم این رسوم را سالیان دراز داشته اند. بهرحال در زمانهای قدیم افغانستان و ایران یک کشور بوده اند و سنت آنها بجای مانده از آن دوران بین آنها مشترک است.

ناشناس گفت...

من همان نظر دهنده قبلی هستم و یادم رفت که از شما به خاطر وبلاگی که درست کرده اید تشکر کنم

مریم گفت...

حمید عزیز
وبلاگ خوبی دارین. من دوست دارم همه مطالبتتون رو بخونم:) با اجازه لینکتون می کنم که هر وقت مطلب جدیدی نوشتین متوجه بشم.

از دیار نجف آباد گفت...

ناشناس عزیز سلام و درود
شاید لحن و کلام من بد برداشت شده است؟ منظورم من آن نیست که نوروز متعلّق به دیگر کشورها نیست و همانگونه که در عکس ضمیمه میبینید، آن کشورها و دولت ها همچون تاجیکستان و قرقیزستان، چه بسا که بسیار زیباتر و جدی تر از مبدا و منشاء این جشن جاودانه(ایران) نسبت به بزرگداشت آن اقدام میکنند.
مقصود آن است که ثبت جهانی آن در تقویم سازمان ملل، باید به نام کشور اصل و مبدا باشد. بهرحال نظر شما هم محترم است.

از اظهار لطفتان نسبت به وبلاک هم متشکرّم؛ بیشتر سربزنید که خانه، خانه ی شماست و من میزبانی بیش نیستم. موفق وپیروز باشید. ارادتمند حمید

از دیار نجف آباد گفت...

مریم محترم و گرامی
ضمن عرض سلام و اظهار بسی افتخار که اهل قلم و وبلاگ نویسی چون شما، منّت بگذارند و قدم رنجه کنند و خواننده ی قلم نوشته های این حقیر باشد.

چون به تازگی اقدام به نوشتن کرده ام، خوشحال میشوم که از تجربه و پیشنهاد و انتقادات بجای شما بیشتر استفاده کنم.
پیروز باشید. ارادتمند حمید

چنگ گفت...

سلام حمید جان
از این که درباره امضا با خبرم کردی سپاسگذارم .با کمال تعجب این سایت فیلتر است . آیا کسی میخواهد این رای گیری به نتیجه نرسد ؟!!! آیا ایرانیست ؟!!!
به هر حال من مفتخرم که بوسیله فیلتر شکن موفق به امضا کردن شدم ونفر 618258 شدم. ولی بسیاری از دوستان ایرانی کامیوتر ندارند و یا به اینترنت دسترسی ندارند ویا فیلتر شکن ندارند.و اگر هم بتوانند وارد سایت شوند روش امضا کردن را نمیدانند...
با سپاس مجدد

از دیار نجف آباد گفت...

چنگ عزیز
اگر همان مختصر کسانی که قادرند و میدانند و روش امضا کردن را بدانند و بهتر است بگویم، سهم و وظیفه ی خودشان را به انجام برسانند؛ خود کم کاری نیست. و اصلا ً تمام مشکلات ما از همین ناشی میشود که هرکسی از انجام امور شانه خالی میکند و آن تلاشی را که در توانش هست، به انجام نمیرساند.
در توان من بود که با نوشتن در وبلاگم، همین محدود خوانندگان عزیز را با خبر کنم و ادامه ی آن منوط به تصمیم خود خوانندگان است.
روزهای سبزی را برایتان آرزو میکنم. پیروز باشید. ارادتمند حمید

ناشناس گفت...

motoasefane mardome geramie ma aghl ro takhte kardand gozashtand kenar. ta 18 19 sal pish har ja neshastand har kari kardand esme eslami rush gozashtand bache dar shodand maghaze zadand esmesho gazashtand zahra,mohamd,abolfazl,.... ta inke in arzesh ha los shod !!! bad oftand be dandeye meli gerai ye dafe yadeshun umed iraniand. az un zaman be bad bache dar mshand esmesho mizarand kurosh, maghaze mizanand esmesho mizarand parsian!!! gand zadand be eslam hala nobate arzesh haye meli shode
in kar ha yani sabte noruz baraye mardomi ke aghl,talash barashun bi ahamiate kheily sangine!!!