توجه: این وبلاگ در این مکان دیگر به روز آوری نمیشود و به سایت وورد پرس منتقل شده است. دوستان عزیز لطفاً جهت دسترسی به آدرس جدید «ایــــنــــجـــا کلیک کنید». منتظر قدوم شما هستم. ارادتمند حمید

۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۹

آمریکا و عجله کردن


نمیدونم این تغیر استفاده از قاشق به چنگاله که باعث شده این آمریکاییها اینقدر آرام غذا بخورند؟ ولی راستش رو بخواهید ما ایرانیها در هر کاری عجله داریم؛ توی غذا خوردن، صف بانک، رانندگی و ... یادمه از بس خانمم در همه ی کارها عجله میکرد، یکی از دوستام میگفت : از در و دیوار خونه تان هم عجله میباره!!! حالا کجاست ببینه که مهاجرت باهاش چه کرده که به رانندگی من ایراد میگیره و میگه:آروم تر برون!! عجله ای نیست!! مهم با هم بودنه !!

*** پینوشت: این روزها حسابی مشغول جلسه های آخرسال تحصیلی و مراسم فارغ التحصیلی و ... هستم و فرصت کمتری برای درازنویسی های معمول پیدا میکنم. از طرف دیگر هم خرداد ماه ایران و فصل امتحانات هم رسید و هم بهتر است مراعات وقت دانش آموزان و دانشجویان عزیز را نیز بکنم. لذا این مدّت با نوشته هایی کوتاه و یا بقول جوونها «مینیمال» درخدمتتون هستم و چه بهتر که شما بگویید و ما بخوانیم......بدرود

۶ نظر:

مریم گفت...

من هم متوجه شده ام اینجا خیلی ها با غذاشون کیف می کنند و فقط هدف این نیست که حجم زیادی غذا یهویی به درون معده سرازیر بشه:)
و در ضمن : مانوشته های شما رو دوست داریم حالا چه کوتاه و چه بلند..

Helen گفت...

مگه آمریکایی ها چطوری از قاشق چنگال استفاده می کنن؟

ناشناس گفت...

ba salam hamid khan,

eetefaghan saremon ke dard nemiad hich kheili ham lezat mibarim, tazeh hanoz joziyete bishtari az safar be texas mitonestin begin

khob ma ke finglish minevisim va vowel haro ziad roayat nemikonim, sorry,

montazere khateratetoon hastam

Shad bashin
Roxanan

RS232 گفت...

من که هنوز به غذا خوردن با چنگال عادت نکردم و تا حتی ترجیح میدهم استیک را هم با قاشق بخورم.

حنا گفت...

ميدونيد در اون دفتر از شما چي نوشتم: ايشالا حميد آقاي گل و خانومه هنرمندش اقامت دائم امريكا بگيرن و هر جا هستن هميشه شاد و پيروز باشن

از دیار نجف آباد گفت...

با سلام و درود بر همه ی دوستان
_________________________________
«مریم» گرامی
آنچه که توی ایران کمتر معنی میداد؛ لذّت بردن از زندگی بود؛ چه برسد به درک لذت غذا.
در عرض ده دقیقه تمام تلاش چند ساعته ی کدبانوی خانه را میبلعیدیم؛ چراکه باید دنبال زندگی دوید تا عقب تر نیفتاد.
پیروز باشید... ضمناً تولد همه ی خردادیهای خانواده را تبریک عرض میکنم.
--------------------
«هلن» گرامی
بجز قاشق مخصوص سوپ، به ندرت میتوانید قاشق پیدا کنید و از چنگال برای هر دو منظور (قاشق و چنگال) استفاده میکنند.
البته سوای اینکه میخواهند از طولانی تر شدن غذا خورردن خود لذت ببرند؛ نباید از تاثیر چنگال در کمتر چاق شدن نیز غافل شد
موفقیت روزافزون نصیبتان.
--------------------
«رکسانا» ی عزیز
حتماً و به مرور و بین نوشته های کوتاه، نوشته های بلند و خاطرات نیز خواهم نوشت.
دل آسوده خاطر و تندرست باشید.
--------------------
«آرش»عزیز
بقول قدیمیها «گشنگی نخورده ای که از سنگ سفت تره» برای من مهم اینه که چیزی برای خوردن گیر بیارم؛ وگرنه قاشق و چنگال در کیفیت خوردن، آنچنان تاثیر زیادی ندارد.
راستی استیک رو چه جوری با قاشق میخورند؟؟ عزیز دلم باید با دهن خورد!!!؟؟
آرزوی روزهای خوبی برایتان دارم
-------------------
«حنا» ی مهربان
مادرم میگفت:« زبون بنده، قلم پروردگاره» در جایی که انسانها برزبان میاورند و خداوند اجابت میکند؛ مطمئنم که دعای خیر شما و یا بقول جوونها«انرژی مثبت» شما بدون هیچ تردیدی برایمان کاربرد خواهد داشت.
آرزو میکنم که شما و خانواده نیز در نهایت آرامش و شادی و تندرستی روزافزون بسر ببرید.
__________________________________
ارادتمند همگی ...حمید.....بدرود